Sökning: "Mdh Lennart"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Mdh Lennart.
1. Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Clara Hammarbäck & Milotte Ekermann Titel: Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? Handledare: Lennart Haglund Nyckelord: Köpintention, hållbarhet, miljöoro, TPB Forskningsfråga/or: Vilket samband finns det mellan konsumenters miljöoro och köpintention av hållbart producerade kläder? Vilka av de medhavda faktorerna har starkast påverkan på konsumenters köpintention? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad som påverkar konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder. Genom att ställa attityd, subjektiv norm, upplevd beteendekontroll, miljöoro och klädmärkning mot varandra presenteras ett resultat som kan hjälpa förstå konsumentens köpintention. LÄS MER
2. Mäns våld mot kvinnor : En kvalitativ studie rörande implementeringen av två östsvenska regioners mål kring mäns våld mot kvinnor utifrån nätverk- samt gräsrotsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Föreliggande undersökning syftar till att undersöka de regionala implementeringsprocesserna rörande strategierna om mäns våld mot kvinnor i Västmanland respektive Södermanland. Fokus ligger i att identifiera svårigheter, om några, som uppstått samt att delvis jämföra de aktuella länen. LÄS MER
3. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer? Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER
4. Digitaliseringens möjligheter och utmaningar i organisationer : En kvalitativ studie utifrån ett ledningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum - 2022-06-01 Nivå - Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp Akademi - Akademi för Ekonomi, Samhälle och Teknik Författare - Miranda Elias Sara Mahamad Taufk (99/07/24) (99/11/12) Titel – Digitaliseringens möjligheter och utmaningar i organisationer Handledare - Lennart Haglund Nyckelord – Digitalisering, Digital transformation, Institutionalisering, Organisationsförändring, Organisationsstruktur, Isomorfism och Legitimitet. Frågeställningar – På vilket sätt har implementeringen av digitala tekniker förändrat organisationer?-Vilka möjligheter och utmaningar har uppstått i och med digitaliseringen som i sin tur påverkat organisationsstrukturer och arbetsprocesser? Syfte - Syftet med denna undersökning är att studera digitaliseringens påverkan på organisationsstruktur och arbetsprocesser, utifrån ett ledningsperspektiv. LÄS MER
5. Pandemins inverkan på kommunikation via Instagram : En jämförande studie av Remne Blomsterdesign, Coop Sverige och IKEA Sveriges kommunikation via Instagram före och under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I uppsatsen jämförs tre företag och deras Instagramkonton för att se vilken inverkan pandemin har haft på företagens kommunikation via sociala medier. Studien är uppdelad i tre olika perioder, en före pandemin och två under pandemin. LÄS MER