Sökning: "Me-too brand"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Me-too brand.

  1. 1. ”TO BE OR NOT TO BE WOKE?” : En multimodal kritisk diskursanalys av performativ aktivism bland varumärken som kapitaliserar på sociopolitiska aspekter med avstamp i internetfenomenet ”Woke Washing”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Saly Al-Shaibani; Lisette Svan; [2022]
    Nyckelord :Woke Washing; Brand Activism; Representation; Masculinity; MCDA; Woke Washing; Varumärkesaktivism; Representation; Maskulinitet; MCDA;

    Sammanfattning : This study analyzes a commercial by Gillette (2019) and a commercial by Pepsi (2017), which are based on the movements Me Too and Black Lives Matter. The purpose of the study is to examine the commercials with a multimodal critical discourse analysis (MCDA) and with the help of associated semiotic resources analyze communicative and visual performances that appear in the commercials. LÄS MER

  2. 2. A Bland New Way To Imitate? A Qualitative Study Exploring the Phenomena of Blands Through Consumers' Perceptions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Hoff; Hugo Röken; [2022]
    Nyckelord :Blands; bland blueprint; customer-based brand equity; imitation strategy; me-too brands; consumer value creation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of blands – A rise of brands that potentially adhere to a similar blueprint while claiming to be disruptive, unique and extraordinary. Moreover, this thesis aims to create an understanding of how consumers perceive blands as well as well as how value is created. LÄS MER

  3. 3. Blands – A not so bland new trend in branding? An exploratory study of the phenomenon blands

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Hugo Röken; Hanna Welander; [2021]
    Nyckelord :Blands; Brand Personality; Positioning; Me-too brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: A new phenomenon has emerged in the world of branding which has not yet been researched in an academic setting. Brands that look the same, feel the same, offer similar business models towards consumers but still somehow feel modern and unique at a first glance. LÄS MER

  4. 4. Samarbetet mellan leverantör och dagligvaruhandel vid tillverkning av EMV : en studie av EMV på den svenska mejerimarknaden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Annika Svennung; [2008]
    Nyckelord :egna märkesvaror; mejeri; dagligvaruhandel; kontrakt;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln befinner sig i en hård konkurrenssituation. Det gäller att locka konsumenter till kedjornas butiker, och framförallt få dem att bli trogna kunder. Detta har lett till att livsmedelskedjorna antagit ett antal strategier för att stärka konkurrensförmågan. En av dessa är EMV, Egna Märkesvaror. LÄS MER