Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”Kampen om barnfotboll” : En retorikanalys av barnfotbolldebatten i tävlings- och selekteringsfrågor.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The purpose of this essay is to provide an overview of the children's football debate in the Swedish press. The study focuses on highlighting who gets to speak, which means of persuasion are used in the debate and whether there have been changes over time. LÄS MER
2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
3. When Dragon meets Nāga, the study of strategic narratives of China’s Buddhist Diplomacy in Thailand after the implementation of the Belt and Road Initiative
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : This thesis investigates the strategic use of narratives in Chinese Buddhist public diplomacy to support the Belt and Road Initiative (BRI) in Thailand. This study examines the different levels of narrative formation, including system, identity, and issue narratives, to provide a comprehensive understanding of the mechanisms that drive communication, persuasion, and influence in international affairs. LÄS MER
4. Rekommendationssystemet i centrum : En designstudie om hur förklaringar kan stötta reflektion kring förtroende för rekommendationssystem på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Rekommendationssystem (RS) implementeras på sociala medier för att filtrera information. RS följs av risker, som att användare endast blir exponerade för innehåll som överensstämmer med egna åsikter, vilket bland annat kan resultera i ojämlik tillgång till kritisk information. LÄS MER
5. En kvantitativ undersökning om centrala och perifera budskap i miljökampanjer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie utgår från två miljökampanjer som skapats med grund i Cacioppo & Pettys (1984) “Elaboration likelihood model”, som kortfattat menar på att vi kan processa ett meddelande på antingen ett s.k perifert- eller centralt plan. LÄS MER