Sökning: "Mecenat"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Mecenat.
1. Ernest Thiels beställda verk : En studie om mecenatens estetiska inflytande i konsten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay aims to examine whether the Swedish patron Ernest Thiel had any aesthetic influence on the contemporary art scene in the late nineteenth and early twentieth century. Based on a selected group of his commissioned artworks, the study analyzes to what extent Thiel was involved in the creative process. LÄS MER
2. Hotell Mariefred
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I detta projekt har jag valt att arbeta med en högre byggnad för att få utsikt, mot parken, Mälaren, och få kontakt med slottet. Byggnaden har många fria ytor för att skapa utrymme för konst och umgänge. LÄS MER
3. Putting a Price Tag on Loyalty : The Relationship of Customer-Segment Pricing and Student Loyalty in the Case of the Mecenat Card at Jönköping International Business School, Sweden
Magister-uppsats, IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background Catering to customer needs and wants by, at the same time, reaping maximum profits has, since the beginning of trade, been a tricky task for companies. Customer-segment pricing, i.e. LÄS MER
4. Investerare eller mecenat? : En studie om riskkapitalanvändning inom den svenska filmbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Title: Investor or Maecenas? – A study on the usage of venture capital within the Swedish film industry. Author: Tobias Magnusson Supervisors: Ahmad Ahmadi, Clas Gunnarsson Purpose: The purpose with this thesis is to complement the research on procurement of capital within the Swedish film industry. LÄS MER
5. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER