Sökning: "Medarbetare resan"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Medarbetare resan.

  1. 1. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  2. 2. Från hierarki till harmoni: Resan mot självstyrande team

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Eleonora Lundquist; Carolina Reinhagen Runesson; [2023]
    Nyckelord :Självbestämmandeteorin; makt; organisationskultur; feedback; kulturella skillnader; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Från hierarki till harmoni: Resan mot självstyrande team - En kvalitativ studie om organisationskulturens betydelse för förändringar i en multinationell organisation Universitet/program: Lunds universitet, Service Management Kurs: KSMK65, Examensarbete för kandidatexamen Författare: Eleonora Lundquist & Carolina Runesson Handledare: Ulrika Westrup Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur implementeringen av självstyrande team uppfattas av medarbetare i multinationella organisationer, samt om en organisationskultur kan vara stark nog att genomsyra organisationer som arbetar i olika länder. Frågeställning: Hur upplever medarbetare i olika länder att organisationskulturen påverkar implementeringen av självstyrande team? Metod: Studien har en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Kommunicera digitalisering i traditionella verksamheter : Lost in translation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Mikaela Klein; Niklas Isaksson-Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Matter of concern; Digitalization; Traditional company; Digital company; Understanding; Matter of concern; Digitalisering; Traditionellt bolag; Digitalt Bolag; Förståelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället skapar ständigt nya förutsättningar för förändring. Fenomenet ställerkrav på bolag att förändras och följa med i utvecklingen, vilket skapar nya utmaningar för traditionellabolag. LÄS MER

  4. 4. I framsätet på den agila resan : Organisationers upplevelser av det agila arbetssättet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Björk; [2021]
    Nyckelord :projektledning; agil; agilt arbetssätt; kommunikation; team;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utforska det agila arbetssättet i praktiken för att ge ökad förståelse för den agila resan. Studiens frågeställning ”vad är upplevelsen av att arbeta agilt” besvarades genom en datainsamling som utfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Att främja reflektion och samarbete : En essä om facilitatorns yrkeskunnande

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Caroline Dunne; [2015]
    Nyckelord :Facilitation; facilitator; meetings; workshop; dialogue; conversation; reflection; collaboration; cooperation; development; group process; organisational development; skill; tacit knowledge; experiencebased knowledge; judgement; intuition; analogical thinking; professional development; Facilitering; facilitator; möten; arbetsmöten; workshop; dialog; samtal; reflektion; samarbete; samverkan; grupputveckling; organisationsutveckling; verksamhetsutveckling; yrkeskunnande; tyst kunskap; erfarenhetsbaserad kunskap; praktisk kunskap; omdömesförmåga; analogiskt tänkande; professionsutveckling;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om facilitatorns roll och yrkeskunnande. En roll som är relativt ny och för de flesta fortfarande helt obekant. Facilitatorn anlitas för att underlätta för grupper att föra samtal och dialog, men också för att gemensamt reflektera. LÄS MER