Sökning: "Medarbetarnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Medarbetarnöjdhet.

  1. 1. Lean-användning i Sverige : En kvantitativ studie av svenska tillverkningsföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oscar Weber; Agonis Haxhiu; [2022]
    Nyckelord :Lean production; Lean manufacturing; Lean management; logistics; industry; manufacturing companies; financial performance; operational performance; Lean produktion; Lean tillverkning; Lean-verktyg; Lean management; logistik; industri; tillverkande företag; finansiella prestationer; operationella prestationer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Lean är en välkänd ideologi som företag implementerar för att bidra till bättre kvalitet, kortare ledtid, högre produktivitet, lägre tillverkningskostnad, större leveransprecision, högre lönsamhet, mer flexibilitet och högre engagemang hos medarbetare. Detta för att hänga med i marknadsförändringar samt att bli, och fortsätta vara, framgångsrika. LÄS MER

  2. 2. Systematiskt kvalitetsarbete i skolväsendet : En analys av skolans styrdokument med SIQ Managementmodell som glasögon

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Turkay Rahimova; [2020]
    Nyckelord :quality; systematical quality work; total quality management; regulatory document; SIQ Management Modell.; kvalitet; systematiskt kvalitetsarbete; offensiv kvalitetsutveckling; styrdokument; SIQ managementmodell;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för studien var att undersöka hur det systematiska kvalitetsarbetet i skolväsendet kommer till uttryck i skolverkets styrdokument. Syftet var även att undersöka om det finns förbättringsaspekter av styrdokumentet utifrån SIQ Managementmodell. LÄS MER

  3. 3. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER

  4. 4. Att mäta medarbetarnöjdhet : Ett förbättringsprojekt på KitchenTime

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Cecilia Lantto Belin; Malin Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Employee commitment; employee satisfaction; improvement; implementation strategy; operational improvements; PDSA; quality improvement; Förbättringsarbete; implementeringsstrategi; kvalitetsutveckling; medarbetarengagemang; medarbetarnöjdhet; PDSA; verksamhetsutveckling;

    Sammanfattning : More than ever, organizational development and results are affected by employee well-being and motivation. To be an attractive workplace from a staff perspective, it is vital that the organization is aware of how employees actually experience the workplace. LÄS MER

  5. 5. Hur chefer på Volvo Car Corporation arbetar med intern marknadsföring : En kvalitativ fallstudie om organisatorisk identifiering, befogenheter och intern kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henriette Kalin; Björn Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; intern kommunikation; befogenheter; organisatorisk identifiering; service management; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ämnar undersöka hur chefer arbetar med verktyg inom intern marknadsföring i syfte att motivera och tillfredsställa sina medarbetare. Intern marknadsföring är högst aktuellt. LÄS MER