Sökning: "Media Richness Theory"
Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden Media Richness Theory.
16. ”DARLING, WE NEED TO TALK. SWITCH ON YOUR PHONE, PLEASE!” Patterns of Communication Channel Use for Self- Disclosure in Long-Distance Romantic Relationships
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Based on social penetration theory, social information processing theory and media synchronicity theory, the present study explores the role of different communication channels in romantic relationships in terms of self-disclosure. Especially, it seeks to investigate how self-disclosure influences the choice of communication channel use within long-distance romantic relationships. LÄS MER
17. Agila metoder i praktiken : En fallstudie om kommunikation och motivation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Agile methods have become a popular project managing method within software development (Cervone, 2011, ss. 19-20; Maximini, 2015, s. 3). Though there is an absence of studies on agile methods and motivation in employees (Dybå & Dingsøyr, 2008). LÄS MER
18. Kommunikationsmediums påverkan på patientnöjdhet - En kvantitativ studie om hur patientnöjdheten påverkas av marknadsförändringar
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Examining how different communication mediums affects patient satisfaction is a relatively unknown research area. Previous research has mainly focused on factors affecting patient satisfaction within health care. Other researchers have conducted studies about different communication channels effects on services. LÄS MER
19. Social interaktion via den digitala lärmiljön mellan student och lärare.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien är genomförd av studenter på Linnéuniversitetets program informationslogistik. Denna studie har undersökt hur studenter på Linnéuniversitetet upplever att den sociala interaktionen mellan dem och lärarna är via den digitala lärmiljön. LÄS MER
20. Ett främjande verktyg : En kvantitativ studie om institutionaliserad feedback
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsatsen undersöker medlemmarnas förhållande till feedback inom två institutioner, institutionen för geografi, medier och kommunikation (GMK) och institutionen för pedagogiska studier (IPS) på Karlstads universitet. Feedback är ett kommunikationsverktyg som används för att främja organisationsmedlemmarnas utveckling. LÄS MER