Sökning: "Media Salience"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Media Salience.

  1. 1. Medias makt : Hur "media salience" påverkade valdeltagandet i Sverige under riksdagsvalet 2018

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Wimar Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Media Salience; Media konsumtion; Röstning; Politiskt intresse; Salience; Prominence; Uppmärksamhet; Röstningsbeteende;

    Sammanfattning : The political interest of an individual has always been a factor in theindividual’s decision to vote in an election or not. But is it only theindividuals own interest that decides if they participate in the election, or arethey affected by what media they consume and how the media frames theissues? The dominant explanation for if individuals decide to participate inelections are rooted in a couple of different factors, their socioeconomicalsituation, and their cultural background, but this essay focuses on how mediaaffects individuals voting behaviour. LÄS MER

  2. 2. Framing India's non-alignment policy in an increasingly polarized world: Observations from the popular media outlets of India

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Ziya Mehdizade; [2023]
    Nyckelord :framing; digital media; non-alignment policy; public opinion; news; Social Sciences;

    Sammanfattning : The media has considerable power in informing, shaping, or skewing foreign policy debates through salience and framing. While it is quite challenging to make accurate predictions about the future of India’s non-alignment policy, it is feasible to examine perspectives and concerns about India’s policy of non-alignment in the increasingly polarized world stemming from the Russia-Ukraine war. LÄS MER

  3. 3. Att söka i tystnaden : en informationsvetenskaplig studie om universitetsstudenters erhållande av information om hiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Rebecka Johansson; [2022]
    Nyckelord :Information; library and information studies; information science; information behaviour; HIV; AIDS; CMIS; Comprehensive Model of Information Seeking; information horizon; University students; health information; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to discuss the hiv-related information behavior of University students. Since the AIDS epidemic of the 1980's there has been a shift in the general discourse surrounding HIV, where panic has changed to silence. LÄS MER

  4. 4. Terror Management Theory under COVID-19-pandemin: effekten av dödlighetsmedvetenhet och negativ affekt på förtroende för landets regering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Nelly Pohl; Alexander Gahnström; [2021]
    Nyckelord :COVID-19 pandemic; Terror Management Theory; mortality salience; trust in authority; anxiety; stress; Social Sciences;

    Sammanfattning : Enligt Terror Management Theory ska påminnelser om döden höja människors förtroende och tycke för sin sociala ingrupp. Eftersom COVID-19-pandemin har inneburit konstanta dödspåminnelser vill den här studien utforska dödlighetsmedvetenhet samt stress och ångest i relation till förtroende för regeringars pandemirespons. LÄS MER

  5. 5. En öppen mötesplats för alla : En flerfallstudie om bemötandet av politiska events intressenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Vissgården; Liv Krusell Weidling; [2021]
    Nyckelord :organization; event; political event; stakeholder; treatment; organisation; event; politiska event; intressent; bemötande;

    Sammanfattning : Många politiska event har som syfte att vara en öppen mötesplats för alla, vilket gör att denna typ av event kan anses som komplexa. Dessa komplexa event har många aktörer, både offentliga och privata, som har en påverkan eller påverkas av att vara en del av ett politiskt event. Med teoretisk term benämns dessa aktörer som intressenter. LÄS MER