Sökning: "Media Studies"

Visar resultat 1 - 5 av 1742 uppsatser innehållade orden Media Studies.

  1. 1. Customer involvement through social media in the product development process within the luxury goods industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Louise Granström; Iris Minö; [2019-07-09]
    Nyckelord :Product development process; Social media; Customer involvement; Luxury goods industry; Luxury brands; Open innovation; Digitalization; Kering; S.T. Dupont; Swarovski; Ted Baker; J.Lindeberg; By Malene Birger;

    Sammanfattning : Background and Purpose Rapid technology transformation and changing customer preferences are impacting the luxury goods industry. By 2025, 100% of luxury purchases will be influenced by an online interaction and social media channels have hence been considered as an important way to establish relationships with consumers. LÄS MER

  2. 2. #Socialdemokraterna. Välfärdsstatens väktare eller solidaritetens förkämpe?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Tilda Bertilsson; Jonathan Pasic; [2019-06-13]
    Nyckelord :Socialdemokraterna; migrationspolitik; välfärdsstat; solidaritet; gränskontroller; tillfälliga uppehållstillstånd; flyktingkris; välfärdschauvinism;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Socialdemokraterna valt att rama in de beslut som togs kring de samhällsutmaningar flyktingkrisen 2015 förde med sig. Teori: Det teoretiska ramverket som använts för att sätta forskningsfrågan i sitt sammanhang utgår från teori om välfärdsregimer, den svenska modellen, välfärdschauvinism samt solidaritet. LÄS MER

  3. 3. Smink som ställningstagande. En uppsats om etisk konsumtion med exemplet The Body Shop

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sara Karlsson; Emma Mattsson Brochs; [2019-05-20]
    Nyckelord :kosmetika; The Body Shop; etisk konsumtion; val; identitet; cosmetics; ethical consumption; choice; identity;

    Sammanfattning : This essay set out to investigate how consuming cosmetics can become a statement of ethics, by using The Body Shop brand as an example. Being keen users and make-up artists ourselves we asked: How do our informants use and experience make-up? What pattern of cosmetics consumption can be seen among them and what are they influenced by? In what ways do social media affect their choice of cosmetics? Which ethical decisions are made and how well does their view of The Body Shop agree with the actual ethical profile of the company?Tools of investigation were in-depth interviews, a questionnaire given to 101 individuals and field studies in The Body Shop outlets. LÄS MER

  4. 4. Att bygga sin omgivning - Östersunds identitetsskapande och självpresentation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Johansson; Damir Skajko; [2019-05-16]
    Nyckelord :Östersund; democracy; history; urban development; marketing; demokrati; historia; stadsutveckling; marknadsföring;

    Sammanfattning : Målet med vår kandidatuppsats är att ge läsaren en inblick i Östersunds arbete med stadsutveckling och om kommunen förhåller sig till arbetet på ett demokratiskt och välfärdsinriktat sätt eller ej, samt hur staden förhåller sig till sin historia. Vår centrala forskningsfråga behandlar vilken identitet staden har skapat sig genom sin marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. LOBBYISTER OCH EU En kvalitativ analys av lobbying på EU:s institutioner

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elin Persson; [2019-02-14]
    Nyckelord :lobbyism: NGOs: argument: kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Lobbying as a phenomenon and its purpose has been debated for decades. Some say it is used by big corporations trying to influence politicians to see it their way. Some scientists say lobbying provides a channel for the public to participate, by voicing their opinions. LÄS MER