Sökning: "Media kommunikation Receptionsstudie"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Media kommunikation Receptionsstudie.

  1. 1. Estrid- Rakhyveln som tar ställning : En receptionsstudie för rakhyvelsföretaget Estrids kommunikation om samhällsfrågor på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lina Nilsson; Hanna Granåstedt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Estrid is a swedish company that sells razors with a very clear feminist approach in their digital communication, and their vision is to break beauty standards and normalize female body hair. But through their Instagram account, they also communicate on a lot of other societal issues that do not relate to their commercial purpose. LÄS MER

  2. 2. “PERIODS ARE NORMAL. SHOWING THEM SHOULD BE TOO.” : - En receptionsstudie på Libresse reklamfilm ”Blood Normal”

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lovisa Valentino; Sandra Johansson; [2018]
    Nyckelord :Blood normal; Libresse; receptionsstudie; media; kommunikation;

    Sammanfattning : Libresse campaign #Bloodnormal aims to raise awareness about periods as a taboo subject. Similar to how Libresse is trying to make a change, more and more companies are starting to create norm breaking content. The question is how the public see these commercials. LÄS MER

  3. 3. "Is, lite ondska och kärlekshandlingar" : -En receptionsstudie utifrån filmen Frost

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Hedenström; Sabina Ekberg; [2017]
    Nyckelord :Identifikation; lärande; media medier; media literacy; multimedial; meningsskapande; reception.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utforska hur barn beskriver sin tolkning av filmen Frost, i egenskap av en multimedial text, samt hur barnen ser på filmen utifrån lärandebegreppet. Filmen ses som multimedial då den bland annat kommunicerar med visuella, auditiva, och språkliga intryck. LÄS MER

  4. 4. Energibolag genom den unga miljöopportunistens lins : En receptionsstudie i studenters tolkningar av energibolags miljörelaterade kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Evelina Möller; Daniella Matts; [2014]
    Nyckelord :Cultural studies; encoding decoding; receptionanalysis; environmental awareness; environmental identity; energy company; Vattenfall; Telge Energi; Cultural studies; encoding decoding; receptionsanalys; miljömedvetenhet; miljöidentitet; energibolag; Vattenfall; Telge Energi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kan en mediehändelse förändra världssynen? En kvalitativ fallstudie av synen på rapporteringen kring orkanen Katrina och amerikanernas socioekonomiska status

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Heidi Laine Lundgren; Joanna Wiberg Doona; [2006]
    Nyckelord :mediestudie; receptionsstudie; orkanen Katrina; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utforska synen på rapporteringen kring orkanen Katrina, samt om den förändrat synen på USA och amerikanernas socioekonomiska status. Grunden är den uppmärksamhet fattiga fick i bevakningen. Metoden är kvalitativ intervju och målet är att uppnå analytisk generaliserbarhet. LÄS MER