Sökning: "Media kreativitet"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Media kreativitet.
1. När karta och terräng inte stämmer överens. Strategier som legitimerade psykoterapeuter använder för att ta sig fram i en New Public Management-styrd verksamhet.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att undersöka legitimerad psykoterapeuters upplevelse av New Public Management (NPM) som styrform inom Västra Götalands Regionen (VGR). Svårigheterna att få NPM och människovårdande verksamheter att samspela har flitigt debatterats i media, på sociala forum och mellan professionella. LÄS MER
2. Pixels to Purls : Unravelling the Revival of Knitting in the Digital Age
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Denna studie utforskar återuppträdandet av stickning som en populär aktivitet och den roll som online-plattformar spelar för att stödja och upprätthålla denna trend. Genom intervjuer med stickare och analys av online-gemenskaper för stickning visar studien att stickning har upplevt en återkomst på grund av dess nostalgiska och terapeutiska drag, vilket främjar kreativitet, gemenskap och en känsla av samhörighet. LÄS MER
3. Kreativitet i en tid av AI : En kvalitativ studie på hur AI påverkar den kreativa branschen samt användningsområden och hot som finns för kreativa yrken
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) har blivit alltmer betydelsefull i dagens samhälle, med växande tillämpningar inom olika kreativa områden. Denna kandidatuppsats syftar till att undersöka de potentiella fördelarna och riskerna som AI erbjuder för kreativa yrken inom media. LÄS MER
4. Influencers för hållbarhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER
5. AI – maskinen med guldpennan? : En studie om hur användningen av artificiell intelligens påverkar det kreativa arbetet hos en copywriter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Through interviews with copywriters, this essay examines how AI technologies may influence the creative process their work. We must also look at whether AI can be creative in order to provide an answer to the study topic. Therefor the paper explores the concept of creativity. LÄS MER