Sökning: "Media och mode"
Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Media och mode.
1. Fashioning the Art Gallery : Illusion, Commodity and Death in Martin Margiela at Lafayette Anticipations; A Digital Study of Interdisciplinary Artistic Practices
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : A study of the shift within the practice of Martin Margiela's creative practice based on his solo exhibition at Lafayette Anticipations from Oct. 20 to Jan. 2 2022 in Paris, France. LÄS MER
2. Trygghet – Vår tids stora frihetsfråga? : En diskursanalys av Moderaternas valmanifest 2022
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: "Public safety – The main freedom question of our time? A discourse analysis of the Swedish Moderate Party’s election manifesto 2022" The present study aims to explore the Moderate Party’s (Moderaterna) construction of public safety (trygghet) during the Swedish election campaign 2022. Mainly, the topic of choice is motivated by an interest in how a political party, whose election results were successful, navigated the mediatized politics and approached policy issues particularly important to the voters. LÄS MER
3. Dark mode, light mode och användaralternativ : Tillgänglighetens påverkan över laddningstid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det har blivit vanligare att ge användare val mellan dark mode och light mode, en undersökning görs över hur det påverkar användaren att ha val mellan olika teman samt val av andra aspekter av en webbsidas design. Hur dessa val kan förbättra tillgängligheten för användare med funktionsvariation undersöks och diskuteras. LÄS MER
4. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
5. De främsta anledningarna till att medieteknikstudenter använder blåljusfilter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna studie undersöker vi de främsta anledningarna till att medieteknikstudenter på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) använder blåljusfilter. Då man som medieteknikstudent använder elektroniska enheter under sina studier är det relevant att undersöka de vanor som studenterna har i deras användande och förstå anledningen bakom deras vanor. LÄS MER
