Sökning: "Media och mode"
Visar resultat 16 - 20 av 169 uppsatser innehållade orden Media och mode.
16. Live captioning and translation application for Android
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Captioning has long been used in media to help D/deaf and hard-of-hearing persons. Captioning however is difficult and time-consuming manual work. With the rapid evolution of automated speech recognition (ASR) systems, live captioning of everyday speech will soon be a practical reality. LÄS MER
17. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER
18. Dark mode, light mode och användaralternativ : Tillgänglighetens påverkan över laddningstid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det har blivit vanligare att ge användare val mellan dark mode och light mode, en undersökning görs över hur det påverkar användaren att ha val mellan olika teman samt val av andra aspekter av en webbsidas design. Hur dessa val kan förbättra tillgängligheten för användare med funktionsvariation undersöks och diskuteras. LÄS MER
19. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
20. De främsta anledningarna till att medieteknikstudenter använder blåljusfilter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna studie undersöker vi de främsta anledningarna till att medieteknikstudenter på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) använder blåljusfilter. Då man som medieteknikstudent använder elektroniska enheter under sina studier är det relevant att undersöka de vanor som studenterna har i deras användande och förstå anledningen bakom deras vanor. LÄS MER