Sökning: "Media och mode"
Visar resultat 21 - 25 av 169 uppsatser innehållade orden Media och mode.
21. Kan ett gråskaleläge på mobilskärmen hjälpa studenter att minska sin skärmtid på Instagram?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As social media more or less in the last decade has become an integral part in many people's lives, discussions have taken place about what a healthy amount of screen time is. Especially among young users, excessive social media use has been linked with a decline in mental health. LÄS MER
22. Temporary Sub-Communities in Twitch Chat
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Since the inception of Twitch and the early stages of the growth of live streaming, it has been imperative to maintain interactivity between the broadcaster/streamer and the viewers. Interactivity separates live streaming as a media consumption format from traditional media consumption formats such as television or on-demand videos. LÄS MER
23. Kommunikation för hållbart mode : En produktionsstudie om second hand-mode ur ett kommunikationsvetenskapligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This essay aims to, against the background of how today's second hand-fashion has come to change current concepts and new communication techniques, find out how businesses in the industry perceive their communication towards their recipients. The method used is qualitative and interviews have been conducted from the producer's perspective with a selection of relevant businesses within the industry. LÄS MER
24. Lyxens paradox : En kvalitativ studie om konsumenters ambivalenta förhållningssätt till lyxvarumärkens exponering på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användandet av sociala medier, som från början handlade om utbyte av information, har mynnat ut i en social närvaro. En social närvaro där man genom bilder, text och videos presenterar sig själv. Konsumenter kan numera obehindrat dela varumärkesrelaterat innehåll genom att till exempel visa nya inköp eller andra händelser av sitt liv. LÄS MER
25. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER