Sökning: "Media påverkar personlighet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Media påverkar personlighet.

  1. 1. Unga människors kroppsbild i relation till personlighet och sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Sofie Werner; [2021]
    Nyckelord :Body image; social media; personality; Kroppsbild; sociala medier; personlighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur och om kroppsbilden påverkas av hurmycket tid unga människor spenderar på sociala medier och om olikapersonlighetstyper är mer mottagliga för negativ kroppsbild. Med hjälp av tre enkäterundersöktes sambandet mellan kroppsbild, tid på sociala medier och personlighet. LÄS MER

  2. 2. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande genom storytelling : En möjlighet för mönsterformgivare att särskilja sig på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Hanna Candell; Maria Olsson; [2014]
    Nyckelord :storytelling; marknadsföringsstrategi; mönsterformgivning; mönster; formgivare; egenföretagare; varumärkesbyggande; varumärke; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Mönsterformgivare på den svenska marknaden verkar i en växande bransch som är svår att slå sig in och särskilja sig på. Många arbetar även som egenföretagare vilket innebär att individens personlighet till stor del påverkar hur varumärket uppfattas. LÄS MER

  4. 4. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 5. World of Warcraft -spelandets inverkan på individen och det sociala livet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Emma Stigsson; Louise Zakrisson; [2007]
    Nyckelord :Dataspel; World of Warcraft; Internet; social påverkan; beroende;

    Sammanfattning : I och med Internets framväxt de senaste tio åren har en ny underhållningsmarknad öppnat sig. En ny form av kommunikation och interaktion har möjliggjorts. I denna uppsats behandlar vi nätspelsfenomenet World of Warcraft. Dataspel och beroende har blivit ett vanligt ämne i media den senaste tiden. LÄS MER