Sökning: "Media populism"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden Media populism.

  1. 1. Populärt med populism? En kvantitativ och kvalitativ analys om alternativmediers populistiska uttryck i rapporteringen om terrordådet mot svenskar i Bryssel 2023

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Berglund; Hillevi Olsson; Lovisa Proos; [2024-03-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the populism aspect within alternative right-wing and left-wing media. It is carried out by conducting a quantitative study combined with a qualitative study for closer analysis. LÄS MER

  2. 2. HÖGERPOPULISM OCH KLIMATFÖRNEKANDE En kvantitativ studie av sverigedemokrater och synen på människans roll i klimatförändringarna

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elin Eek; [2023-06-29]
    Nyckelord :Right-wing populism; Climate change denial; Social media; Institutional distrust; Conspiratorial world view; Mediated reasoning;

    Sammanfattning : In recent years, the debate on climate change has increased. Scientists agree that climate change is caused by human activities, and that action should be taken as soon as possible. Yet, there are individuals, and political parties that deny the role of humans in climate change. LÄS MER

  3. 3. HÖGERPOPULISMEN PÅ FRAMMARSCH I DET NYA MEDIELANDSKAPET. En diskursanalys om hur högerpopulistiska partier framställs i svenska nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emilia Latifpour; Cornelia Medin; [2023-04-03]
    Nyckelord :Högerpopulism; nyhetsrapportering; nyhetsmedier; framing gestaltning; the Life Cycle Model; diskursanalys; Sverigedemokraterna.;

    Sammanfattning : stöttepelare. Executive summary Right-wing populism is a political ideology which applies to groups, political parties, and politicians with anti-elitist sentiments which stand in opposition to the establishment. LÄS MER

  4. 4. I populismens farvatten - Samtalsanalys av mediepopulism hos journalister i SVT:s partiledarutfrågningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Andersson; Peter Karlberg; Harald Vedin Sjöström; [2023-03-10]
    Nyckelord :Populism; Media populism; News interviews; Neutrality; Journalism;

    Sammanfattning : Abstract Title: I populismens farvatten Authors: Andreas Andersson, Peter Karlberg & Harald Vedin Sjötröm Level: Bachelor’s thesis in journalism Term: HT 2022 Supervisor: Annika Bergström Keywords: Populism, Media populism, News interviews, Neutrality, Journalism Aim of thesis: This thesis seeks to study the occurrence of media populism in Sweden’s television’s (SVT) party leader questionings leading up to the 2022 Swedish parliamentary election. The main question we seek to answer is: Are there elements of a populist interview style in the party leader questionings? Theoretical framework: The main framework used in this thesis is based on Benjamin Moffitt’s (2016) definition of populism as a political style. LÄS MER

  5. 5. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER