Sökning: "Media trust"

Visar resultat 1 - 5 av 301 uppsatser innehållade orden Media trust.

  1. 1. Förtroende – Enkelt att fördärva, svårt att förvärva

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tuva Hansson; Teo Kristjansson; [2018-09-07]
    Nyckelord :Media trust; trust; media;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to examine how the individuals, who is a part of ourfocus groups, themselves experience their own trust or not trust for media in order to illustrate howit looks for these individuals. This is because we won't be able to draw a general conclusion. LÄS MER

  2. 2. Fin- eller fulmedier?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Ivarson; Emma Holmsen; Julia Fredriksson; [2018-09-07]
    Nyckelord :förtroende; medieförtroende; trovärdighet; varumärke; varumärkestrovärdighet; Aftonbladet; Dagens Nyheter; fin- och fulmedia; trust; trust in media; credibility; brand; brand credibility; Aftonbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : This study explores how the brand of a newspaper affects the perception of credibility for the content in the article. The idea was to compare a morning paper which the audience generally has a bigger trust in with a tabloid paper that is often perceived as less credible. LÄS MER

  3. 3. Influencer Marketing : Relationen mellan företag och Influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Kreuger; Sabina Broman; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; social media; marketing; trust; image; brand; relevance; business relationships; Influencer Marketing; sociala medier; marknadsföring; trovärdighet; image; varumärke; relevans; arbetsrelation;

    Sammanfattning : Idag är sociala medier en stor del i dagens samhälle och det kan ses mer eller mindre som en självklarhet är ständigt vara uppkopplad. Dessa sociala plattformar har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring, nämligen Influencer Marketing. LÄS MER

  4. 4. Last Night in Sweden : A Critical Discourse Analysis of the Image of Sweden in International Media

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Mathilda Linnander; [2018]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; Sweden; fake news; nation branding; elite media;

    Sammanfattning : This is a study of how the image of Sweden is constructed in international media. Using the country as a swinging bat in debates on socialism and progressiveness is nothing new but has had an upswing during recent years as a result of the global rise of right-wing forces. LÄS MER

  5. 5. Förhållandet mellan feedback och pålitlighet i en mobilapplikation : En kvalitativ studie om visuell feedback, tonalitet och pålitlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik; Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Julius Andersson; Annika Hultin Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Feedback; Trustworthiness; Reliability; Tonality; Visual-feedback.; Feedback; Förtroende; Pålitlighet; Tonalitet; Visuell-feedback.;

    Sammanfattning : The following thesis is written by students at the School of Engineering at Jönköping University, informatics, New Media Design. The background of this report is based on a project collaboration with Toxic Interactive solutions AB, who wanted help with creating an application for registering sick leave from work. LÄS MER