Sökning: "Mediaexponering"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Mediaexponering.
1. EMOJIER I EN NYHETSKONTEXT PÅ SOCIALA MEDIER : Läsarens uppfattning av P3 Nyheters trovärdighet, objektivitet och professionalitet.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The usage of emojis in marketing strategies and as a digital and social shortcut for emotional response has risen significantly since their creation and subsequent launch in the late nineties. With over three thousand emojis available as of 2019 and, according to Facebook, over five billion sent each day on their instant messaging service, the breadth of their influence and societal importance is unquestionable. LÄS MER
2. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER
3. Psykoterapeuters erfarenhet av patienter med drag av högkänslighet i psykoterapi : en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal Bräcke högskola/S:t Lukas utbildningsinstitutSammanfattning : Inledning: Det högkänsliga draget eller den högkänsliga personen (HSP) är en del av personlighetspsykologin och myntades först av Elaine Aron. Ämnet och draget är relativt outforskat och det finns fortfarande områden att belysa. LÄS MER
4. Påverkar media företags upplysningar? - En kvantitativ textanalysstudie om hur media påverkar företagens upplysningar gällande återställningskostnader
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Företagens upplysningar är kritiska för att kapitalmarknaden ska fungera, då de är nödvändiga för att kommunicera företagets prestation till intressenter. 10-K-rapporters median för textmängden har mer än fördubblats, från 23 000 ord till 50 000, mellan 1996 och 2013, samtidigt som det skett en ökning av ett överflöd av standardfraser och en minskning av specificiteten och läsbarheten. LÄS MER
5. Medias påverkan på Sveriges biståndspolitik - En jämförande fallstudie mellan konflikterna i Kashmir och Palestina
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I denna uppsats söker vi finna om det råder ett samband mellan nivån på Sveriges bistånd och den mediala exponering som riktas mot olika konfliktzoner. Palestina och Kashmir, två konflikter som delar likheter i många avseenden, har trots liknande krissituationer erhållit avsevärda skillnader i humanitärt stöd från Sida. LÄS MER