Sökning: "Medial corporate scandal"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Medial corporate scandal.

  1. 1. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  2. 2. Föreligger möjligheten att förutsäga miljöskandaler genom att analysera mätpunkter kopplade till ESG-data? : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emir Smajic; Oskar Nordlander; [2020]
    Nyckelord :ESG; CSR; SRI; corporate scandal; environmental scandal; prediction; regression; ESG; CSR; SRI; företagsskandal; miljöskandal; prediktion; logistisk regression;

    Sammanfattning : Syfte: Företagsskandaler är ett högst relevant ämne då de ofta får stor medial uppmärksamhet och når investerare i snabb takt. En företagsskandal påverkar i många fall aktiepriset negativt samt får negativa finansiella konsekvenser för företagen. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsrapportering : Företagens sätt att använda de icke-finansiella rapporterna som ett kommunikationsverktyg vid bolagsskandaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Folos; Irena Lalovic; [2017]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Non-financial reports; Medial corporate scandal; Hållbarhetsrapportering; Icke-finansiella rapporter; Medial företagsskandal;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om hållbarhetsrapporter används som ett kommunikationsverktyg i lika stor utsträckning vid mediala företagsskandaler som det görs i allmänhet genom att kommunicera ut såväl positiv som negativ information till företagets intressenter. Metod: Undersökningen har genomförts med en kvalitativ forskningsansats där en kvalitativ innehållsanalys har genomförts på insamlad sekundärdata i form av hållbarhetsrapporter från fyra företag. LÄS MER