Sökning: "Medialandskap"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Medialandskap.

  1. 1. Deltagande design för trovärdig webbdesign : en undersökning med fokus på spelrelaterade mediesajters trovärdighet vid ett första intryck

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Sannie Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Trovärdighet; tillförlitlighet; participatory design; webbdesign;

    Sammanfattning : Det finns enorma mängder information att finna på nätet i dagsläget, allt ifrån nyheter till historia, och allt i en rad olika format på en hissnande mängd olika typer av sajter. Att ses som en tillförlitlig informationskälla är därför inte lätt i dagens medialandskap. LÄS MER

  2. 2. Kroppsaktivism på sociala medier : Användarnas upplevelser av sociala nätverkssidors roll i den svenska kroppsaktivismrörelsen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Karlén; [2015]
    Nyckelord :KROPPSAKTIVISM; KROPPSACCEPTANS; SOCIALA MEDIER; SJÄLVPRESENTATION;

    Sammanfattning : In the media landscape year 2015 there is a overrepresentation of specific kinds of bodies. The discontent over this has resulted in a counteraction in the shape of a body activism movement. People have gathered on social networks sites where pictures of non-conforming bodies are being shared in the form of photographic self-portraits. LÄS MER

  3. 3. Teorin som omgärdar den "fula kriminologin" : – Cultural criminology, en introduktion.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Johanna Sundquist; [2010]
    Nyckelord :Cultural criminology; world risk society; risksamhälle.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Teorin som omgärdar den fula kriminologin - Cultural criminology, en introduktion. Författare: Johanna Sundquist Nyckelord: Cultural criminology, world risk society, risksamhälle.   Dagens medialandskap är grundad i det skriftbaserade samhället och har därför stora möjligheter till samhällskritik. LÄS MER

  4. 4. Att finna en produkt till ett varumärke : Om kapitalisering på varumärken från svensk television

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jim Nyberg; Sandra Miller; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tv-kanaler står inför stora förändringar de närmaste åren. Digitaliseringen av tv kommer att innebära fler kanaler som i sin tur ökar konkurrensen om tittarna och sänker priserna på reklamtid. LÄS MER

  5. 5. Det svenska medialandskapet i förändring : en fallstudie av musikvideokanalen MTV.

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Roland Enkenberg; Anders Grentzelius; [2004]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Medialandskap; Mediascape; MTV; musikvideo; music video; musik; music; musiktelevision; music television; television; videor; videos; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : This is a case study of the music channel MTV and it’s impact on the Swedish mediascape. We want to look into the process that lies behind this huge intercontinental corporation. Through literature studies we present the mechanism’s that paved the way for MTV growing into the number one music channel of modern time. LÄS MER