Sökning: "Medie och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 900 uppsatser innehållade orden Medie och kommunikation.

  1. 1. Kändisfabriken Paradise Hotel - En kvalitativ innehållsanalys av roller, genus och personal branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Axel Börjesson; Bianca Rior; [2019]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; personal branding; rollteori; genus; könsstereotyper; sociala medier; Paradise Hotel; Instagram.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Paradise Hotel (PH) är Sveriges största och mest populära reality-tv-program, men även kanske Sveriges största kändisfabrik; unga svenskar söker sig nämligen till programmet i hopp om att lansera ett sociala medie-baserat kändisskap. Till att börja med grundar sig PH i heteronormativitet och har ofta blivit kritiserat för förlegade könsroller, därför utgår denna studie från att undersöka de könsstereotypiska skillnader som råder mellan en manlig respektive kvinnlig roll. LÄS MER

  2. 2. "Viktigt meddelande till Sveriges invånare" - Hur påverkas du? : En kvalitativ retorisk textanalys av MSB:s informationsbroschyr Om krisen eller kriget kommer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felicia Lindholm; Rebecka Welander; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på myndigheters kommunikation till medborgarna i Sverige. Specifikt studeras informationsbroschyren Om krisen eller kriget kommer som myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) har producerat på uppdrag från regeringen. LÄS MER

  3. 3. Vad publicerar en partiledare på Instagram?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Furin; Sofi Viebke; [2019]
    Nyckelord :Politisk kommunikation: strategisk kommunikaiton: personalisering: självpresentation: kvalitativ analys: sociala medier: Instagram: svenska politiker.; Social Sciences;

    Sammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER

  4. 4. Hur socialt är ett socialt intranät? : En fallstudie om internkommunikation inom ett socialt intranät

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :emelie christensson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka internkommunikationen inom ett socialt intranät. Internkommunikation är ett viktigt forskningsfält som utvecklats och studerats i över 100 år. Men som numera behöver studeras inom de sociala intranäten där internkommunikationen i allt högre grad sker. LÄS MER

  5. 5. @LilMiquela : konsumtion, politik och välgörenhet genom fejkad verklighet

    L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Madsen; Eric Hansson; [2019]
    Nyckelord :Virtuell influencer; konsumtion; makt; autenticitet; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen ”@LilMiquela - Konsumtion och välgörenhet genom fejkad verklighet” syftar till att analysera framställningen av den virtuella influencern Miquela Sousa, LilMiquela. Arbetet uppmärksammar särskilt hennes relation till konsumtion och politisk aktivism. LÄS MER