Sökning: "Medielek och digital kompetens i en förskolekontext : Design för meningsskapande"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Medielek och digital kompetens i en förskolekontext : Design för meningsskapande.

  1. 1. Medielek och digital kompetens i en förskolekontext : Design för meningsskapande

    Master-uppsats, Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Karin Forsling; [2011]
    Nyckelord :Didactic design; digital competence; digital divides; literacy; media play; affordances; settings; tools; preschool; ICT; multimodality; social semiotics; meaningmaking.; Didaktisk design; digital kompetens; digital divides; medielek; IKT; iscensättning; affordances; tools; förskola; litteracitet; multimodalitet; socialsemiotik; meningsskapande.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to make a contribution to the field of design oriented theory, regarding young children and their way to digital competence. My research question is: How can a preschool with a certain pedagogical ICT-design give the children affordances for media play and for developing a digital competence? The European Parliament points out digital literacy as one of the Key Competences for life long learning. LÄS MER