Sökning: "Medskapande innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Medskapande innovation.
1. Samskapande med AI i webbdesign : Utforskande av sätt att implementera människa-AI samarbete i en designprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : De senaste årens utveckling av generativ AI har fått mycket uppmärksamhet i etablerade medier och generellt i samhället, vilket bland annat har handlat om bildgenereringsverktyg. Något som det saknas tidigare forskning kring är hur text-tillbild AI kan användas inom webbdesign. LÄS MER
2. Nyttiggörande av forskningsresultat från akademi till näringsliv : En studie om kopplingen och samverkan mellan de två aktörerna akademi och näringsliv för ökad kunskapsöverföring samt nyttiggörande av forskningsresultat, för att göra Sverige mer konkurrenskraftigt i världen.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I världen idag krävs det en samverkan mellan näringsliv, akademi och det offentliga rummet för att driva innovation framåt, öka ekonomiska tillväxten samt vidareutveckla samhället. Det finns även en lagstiftning som menar att forskningsresultat vid svenska akademier skall komma till nytta i samhället, men detta uppfylls inte enligt ett flertal källor. LÄS MER
3. Ideation with Big Data : A case study of a large mature firm
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Big Data has in recent years gained much attention and interest from organizations. The rise of recent technologies has enabled data to be processed and stored in a simpler manner, thus asking organizations what value Big Data can bring to the organization. LÄS MER
4. Value creation through digital services in start-up support organisations
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Background and purpose - Digitisation is connecting various business actors to create interconnected ecosystems through digital platforms. Meanwhile entrepreneurial ecosystems are offering various benefits for start-ups e.g. through support organisations that offer services for them. LÄS MER
5. Online brand community : Värdeskapande genom interaktioner och aktiviteter
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Online brand communityn (OBC) innebar ett kraftfullt, och potentiellt värdeskapande, verktyg för företag. Det har dock visat sig att företag hade svårt att bemöta sina OBC:er. Det resulterade i att företag gick miste om de potentiella värden OBC:n hade. LÄS MER