Sökning: "Medstop"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Medstop.

  1. 1. Låt oss göra det tillsammans : Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Axelsson; Therese Hellborg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Låt oss göra det tillsammans – Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder Kurs: 2FE07E, Examensarbete i marknadsföring, 15 hp Författare: Jenny Axelsson, Therese Hellborg Handledare: Michaela Sandell Examinator: Frederic Bill   Syfte: Då det blir allt viktigare för företag att ha en serviceinriktad syn på relationen med kunderna syftar denna uppsats till att skapa en förståelse för möjligheterna företag har att arbeta med co-creation of value som ett verktyg för att genom dialog och upplevelse i servicemötet stärka kundernas värde och därigenom relationen med dem.   Frågeställning: Hur kan Medstop stärka värdet för sina kunder genom att arbeta med co-creation of value? Metod: Uppsatsen utgår från ett hermeneutiskt förhållningssätt och analyseras kvalitativt. LÄS MER

  2. 2. Samma piller i ny förpackning : Det riktiga apoteket?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Manisha Persson; Janna Saletti; [2010]
    Nyckelord :konkurrens; personalhantering; omreglering; förändring; kund; förtroende;

    Sammanfattning : Är du intresserad av vad som händer här och nu kring Apoteket AB:s omreglering? Isådana fall rekommenderar vi dig att läsa denna uppsats, ”Samma piller i ny förpackning– det riktiga apoteket?”. Som läsare får du ta del av den omreglering som skett inomApoteket AB, när det nu har gått från statligt monopol till en konkurrerande marknad. LÄS MER

  3. 3. Medstops positionering : En fallstudie om ett nytt apoteks positionering utifrån konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Nilsson; Fanny Broms Seving; [2010]
    Nyckelord :Competitiveness; positioning; Porters five forces; the swedish pharmacy market; deregulation; Medstop; Konkurrenskraft; positionering; Porters femkraftsmodell; den svenska apoteksmarknaden; avreglering; Medstop;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is, from a business perspective, to examine how the pharmacy chain Medstop is working with their positioning in order to achieve competitiveness in the re-regulated pharmacy market. This is studied through a theoretical framework that demonstrates five forces that affects the competitiveness in an industry, the five-force model by Michael Porter. LÄS MER