Sökning: "Mega Sports Events"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Mega Sports Events.

  1. 1. Värt att vara värd? : En kvantitativ studie om Mega-sport events påverkan på destinationsbild och reseintention hos svenska sportintresserade personer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Daniel Svensson; Olle Spetz; [2022]
    Nyckelord :Mega-sport event; nation branding; destination image; push and pull factors; Mega-sport event; nation branding; destinationsbild; push och pullfaktorer;

    Sammanfattning : This study aims to create a greater understanding of how mega-sports events can be used as a means of nation branding to influence the destination image and travel intention of the host nation. In this thesis, the authors, through a deductive approach and a quantitative research strategy, conducted a survey of Swedish people interested in sports. LÄS MER

  2. 2. Employment Effects of the FIFA World Cup on Host Nations : An Event Study

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Felix Wettborg; [2022]
    Nyckelord :Econometrics; Mega Sports Events; Event Economics; Difference-In-Difference; Employment; Two-Ways Fixed Effects Difference-in-Difference; Event Study; Staggered Adoption; World Cup; Soccer; FIFA;

    Sammanfattning : The employment effect of hosting the FIFA world cup has been researched multiple times with city, municipality, or state data using a variety of methods. Arguably, the Difference-In-Difference (DID) method, first used by Hotchkiss et al. LÄS MER

  3. 3. Ambush Branding: A reconceptualization of ambush marketing from the ambusher’s perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wouter Bruin; Viktor Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Ambush branding; ambush marketing; sponsorship; brand identity; ethics; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose is to explore ambush marketing by reconceptualizing the phenomenon from the ambusher’s perspective in the context of mega sports events. Methodology: This study conducted a relativist ontology and a constructionist epistemology to allow for the most relevant interpretations of the empirical data. LÄS MER

  4. 4. Fotbolls VM i Brasilien 2014 - Sportevenemangets påverkan på landets hållbara utveckling : En kvalitativ innehållsanalys om vilka sociala, ekonomiska och ekologiska effekter VM har haft på värdlandet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Kaltum Hussein; Sumeja Pehlić Ćehić; [2019]
    Nyckelord :Sustainable development; Green economy; World cup; Brazil; 2014; Hållbar utveckling; Grön ekonomi; Fotbolls VM; Brasilien; 2014;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och utforska de sociala, ekonomiska och ekologiska effekterna av att arrangera ett sportevenemang. Studien fokuserar på FIFA:s världsmästerskap 2014 och dess effekter på värdlandet Brasilien. LÄS MER

  5. 5. Sports, economic performance and FDI: The impact of hosting different sports mega-events on economic growth and foreign direct investment in developed and developing countries, 1970-2016

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Marcel Prijs; [2018]
    Nyckelord :Mega Sports Events; Economic Growth; Foreign Direct Investment; Summer Olympics; Winter Olympics; FIFA World Cup; UEFA European Cup; African Cup of Nations; Copa America; Longitudinal Investigation; Business and Economics;

    Sammanfattning : In this paper, the effect hosting a mega sports event has on economic growth and the inflow of foreign direct investment is investigated over the period 1970 – 2016. This paper differentiates between six different mega sports events. LÄS MER