Sökning: "Melen"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet Melen.
1. 15-minutersstaden i Göteborg. En studie av fotgängarens tillgänglighet och samvariationen med den byggda miljön och boendesegregation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : I skenet av Covid-19 pandemin och ett ökat fokus på närområdets serviceutbud har begreppet 15-minutersstaden (FMC) tillämpats i flera städers urbana planering. FMC syftar till att öka tillgängligheten till grundläggande funktioner i stadens närområden för att invånare ska uppnå social hållbarhet och livskvalitet. LÄS MER
2. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER
3. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31) Oliwer Tomczyk (96/03/30) Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER
4. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
5. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER