Sökning: "Melodifestivalen 2011"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Melodifestivalen 2011.
1. Televisionen i förändring : En närstudie av SVT Play
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : I denna uppsats tittar jag närmare på webb-tv och hur användningen av detta medium har utvecklats under de senaste åren. Jag har valt att studera SVT Play eftersom de är störst och att SVT var först av de stora tv-kanalerna i Sverige med en play-tjänst. LÄS MER
2. Den nya Melodifestivalens vinnare och förlorare - en granskning av Sveriges största TV-program
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskommSammanfattning : Vi har valt att göra ett intervjubaserat projektarbete. Detta eftersom vi fann att vår historia blev mer intressant på ett mikroplan där vi följer ett skeende genom ett antal personers egna historier. Hade vi inriktat oss strikt på den monetära delen av Melodifestivalen hade arbetet blivit väldigt tråkigt. LÄS MER
3. Känsliga kvinnor & drivna män : En genusinriktad studie av Aftonbladets och TT Spektras Melodifestivalbevakning 2011
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Medier är i dag en stor informationskälla. Därmed är medierna också medskapare av verkligheten, inklusive genus - även kallat socialt kön. I denna uppsats analyserar jag 19 artiklar med bilder från Aftonbladet och TT Spektra. LÄS MER
4. Veteran eller nybörjare? Om könsstereotyper och genus i kvällspressens skildring av programledarna för Melodifestivalen 2011
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : ”Melodifestivalen” är ett evenemang med miljontals tittare som sänds i SVT på bästa sändningstid. Den är ämne för en omfattande pressuppslutning, inte minst från kvällspressen, som granskar och skildrar de inblandades prestationer. LÄS MER
5. Ugglor, gympa och Melodifestivalen : En studie om hur barns intressen lyfts fram i förskolan
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka om och hur pedagogerna på förskolan lyfter fram barns intressen från informella lärmiljöer och deras förhållningssätt till intressen om de innefattar populärkultur. De frågor vi sökte svar på var: Hur uppmärksammar pedagoger barns intressen från informella lärmiljöer? Hur vidareutvecklar pedagoger barns intressen från informella lärmiljöer? Vilket förhållningssätt har pedagoger till barns intressen om de innefattar populärkultur? För insamling av material använde vi kvalitativa undersökningsmetoder. LÄS MER