Sökning: "Men s Consumer Behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden Men s Consumer Behavior.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Mer oaktsam än grovt oaktsam? Om begreppet särskilt klandervärt vid obehöriga transaktioner enligt betaltjänstlagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Swedish Payment Services Act regulates the division of responsibility between the payment service provider and the consumer in case of fraud that has resulted in an unauthorized transaction. The paper examines the two most important degrees of negligence, which are found in the 5 a chapter, section 3 of the act, and compares them. LÄS MER
3. Hållbarhetscertifieringars potential att gynna biologisk mångfald
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how and to what extent four different sustainability certifications set standards for conserving or promoting biodiversity. This is of importance since there are a large number of certifications of different kinds on the market and as a consumer it can be difficult to navigate among these. LÄS MER
4. Beyond the Middlemen - Exploring the Role of Channel Attributes and Product-Related Factors in Shaping Consumer Choice for Online D2C Sales Channels of Established Brand Manufacturers
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: In light of the multitude of different channel options consumers have at hand and the rapidly advancing vertical integration of established brand manufacturers across industries, the question arises as to the basis on which consumers make their channel decision for a manufacturers direct-to-consumer (D2C) sales channel. Scholars have found that channel attributes and product-related factors generally play a pivotal role in consumer channel choice and have shown the influence they have on offline versus online channel choice. LÄS MER
5. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER