Sökning: "Mental health advertising"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mental health advertising.
1. Kan könsdiskriminerande reklam och sociala medier påverka den självupplevda kroppsuppfattningen? : En kvantitativ studie med syfte att synliggöra likheter och skillnader i hur svenska och norska kvinnor uppfattar att deras kroppsuppfattning påverkas av sociala medier och könsdiskriminerande reklam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien fokuserar på skillnader och likheter mellan svenska och norska kvinnors självupplevda kroppsuppfattning. Främst för att synliggöra kopplingar till sociala medier och könsdiskriminerande reklam. Objektifieringsteorin har använts i studien för att förstå fenomenet kroppsskam, självövervakning och självobjektifiering. LÄS MER
2. CANNABIS – ETT HOT FÖR UNGDOMARS PSYKOSOCIALA HÄLSA OCH UTVECKLING ELLER EN MEDICIN FÖR VÄLBEFINNANDE?
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att undersöka bevekelsegrunder till att ungdomaranvänder cannabis och vad användningen av cannabis i ung ålder kan få för effekter påungdomarnas psykosociala hälsa och utveckling. Syftet är även att undersöka på vilket sätt enlegalisering eller avkriminalisering av icke-medicinsk cannabis påverkar ungdomarsanvändning av, och inställning till, cannabis i de länder/stater där legalisering har genomförts. LÄS MER
3. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER
4. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER