Sökning: "Message Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 218 uppsatser innehållade orden Message Strategy.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. Far-Right Politicians, Alternative media & Twitter. A explanatory study on far-right politicians use of alternative media

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hugo Peterson; [2023-03-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As alternative media and its dangers have become increasingly established in the last few years and got to the forefront of Swedish politics because of the planned murder of Sweden politician Annie Lööf, this study aims to look into if far-right politicians use alternative media in order to spread their message using the research question: Do politicians of the Swedish Democrats spread more alternative media on their social media accounts than politicians of the mainstream conservative Moderates? The result of this research question was a positive causality where Sweden democrats to a statistically significant degree do post more links to alternative media than moderates politicians meaning they most certainly do. The most interesting thing about this study may be that politicians with a higher position within the party, and thus should be most in the know with the potentially damaging aspects of alternative media, post the most. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  4. 4. Svensk avskräckning och trovärdighet : Hur påverkas det gemensamma budskapet av kriget i Ukraina?

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Tobias Widén; [2023]
    Nyckelord :Avskräckning; Militärstrategi; Folk och Försvar; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : One major challenge of credibility in a small state’s deterrence of a superpower lies in how the deterrence strategy is being communicated. If different leading actors within a state communicates different messages, credibility will be affected. LÄS MER

  5. 5. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER