Sökning: "Meta Ads"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Meta Ads.

  1. 1. Fyra designprinciper för attraktivare annonser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Markus Sjökvist; [2022]
    Nyckelord :Clickthrough Rate; Cost Per Click; Ducoffe’s advertising value model; Facebook; Hierarchy of Effects; Meta Ads; Pay Per Click;

    Sammanfattning : The paper examines Meta ads in the adult education field. The ads are selected based onfour main criteria, ads with creatives that show people in the profession of the intendededucation, ads that the audience can quickly identify as an educational program, creativeswith a high signal-to-noise ratio and creatives with only one point of focus in the pictures. LÄS MER

  2. 2. Digital närvaro vs. Personlig integritet : En studie om Meta-nätverkets användare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Edla Havstam Blomdahl; [2022]
    Nyckelord :Big Data; Meta; digital integrity; digital presence; data collection; cookies; Big Data; Meta; digital integritet; digital närvaro; datainsamling; cookies;

    Sammanfattning : Meta-nätverket (tidigare kallat Facebook) är ett av de nätverk som har gjort det till sitt levebröd att samla in användardata för att sedan kunna använda dessa för att fylla sina annonsplatser med annonser som är relevanta för varje specifik användare. Användarnas integritet via Meta-nätverket och liknande plattformar har ifrågasatts och företaget Apple har nu utvecklat en datainsamlingspop-up som heter App Tracking Transparency (ATT). LÄS MER