Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Lärares interaktion med och tankar om elever som utmanar undervisningen : en kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskapen om skickliga lärares ledarskap i förhållande till elevers utmanande beteende. Studien genomfördes med sju lärare som arbetade i sju olika skolor. LÄS MER
2. Considering biographical learining through transformative experiences. Observing an adult’s self-recognised learning and development through experience
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This thesis aims at aiding a better understanding of how a person reacts to and understand their own role and place in changing life contexts. The thesis provides a groundwork for understanding the meta-cognitive processes of self-reflective biographical learning perspectives. LÄS MER
3. Automated Feedback on Learning Progress : An exploratory study of opportunities and risks associated with automatically computed metrics and recommendations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : For the past 100 years, attempts have been made to develop teaching machines that support students’learning. Judging by the contemporary increase in funding for educational technology companies,there is now more than ever an interest in technology that facilitates learning. LÄS MER
4. Lucid Dreaming and Consciousness: A Theoretical Investigation
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Skriftliga omdömen eller inte. : En studie i hur högstadieelever ser på utvecklingssamtal och dess förberedelser i relation till lärandeprocessen efter införandet av Lgr 11.
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med min studie var att undersöka hur elever i årskurs 7 upplever att utvecklingssamtal och dess förberedelser är en del i deras lärandeprocess, om uteblivna skriftliga omdömen påverkat lärprocessen, samt vilka likheter och skillnader det finns mellan elevledda jämfört med lärarledda utvecklingssamtal. Med en enkätundersökning jämfördes attityder hos elever från två olika skolor; Tätortsskolan som använde skriftliga omdömen och lärarledda utvecklingssamtal och Storstadsskolan utan skriftliga omdömen och med elevledda utvecklingssamtal. LÄS MER