Sökning: "Metacommunication"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Metacommunication.

  1. 1. Leveraging a Brand's Position on Opposition: An Exploratory Study of Mr Charlie's Communication to Position Itself in the Fast-Food Market

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Ekeroth; [2023]
    Nyckelord :corporate branding; brand positioning; brand activism; anti-brand activism; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brand activism has emerged as a prevalent phenomenon where brands engage in socio-political issues to differentiate themselves and build stakeholder resonance. Despite its growing prominence, research on brand activism is limited, particularly in relation to brand positioning. LÄS MER

  2. 2. Allians i kurativt arbete : En kvalitativ studie om att etablera, återupprätta och följa upp en bärande relation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Martin Björkesjö; Sebastian Karlsson; [2023]
    Nyckelord :alliance; counsellor; therapeutic alliance; social work; rupture; repair; thematic analysis; relationship; feedback; allians; alliansskapande; kurator; alliansspricka; tematisk analys; relationer; återbygga; uppföljning; socialt arbete; relationsskapande;

    Sammanfattning : The following paper aims to study the therapeutic alliance between professional counselors working in healthcare and their patients. The purpose of the study is to develop an understanding of how the professional counselors treat clients to create an alliance, how they act when the alliance is deemed damaged and how they follow up the alliance to the client. LÄS MER

  3. 3. Positionsförändringar i barns fria lek vid ett pedagogiskt deltagande : En kvalitativ observationsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hanna Ohlson; Adina Pettersson; [2023]
    Nyckelord :children’s positions; educator’s positions; free play; interaction; pedagogical participation; play-responsive learning; preschool; barns positioner; fri lek; förskola; lekresponsiv undervisning; pedagogiskt deltagande; pedagogers positioner; samspel;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en fördjupad förståelse kring hur pedagogers och barns positioner förändras då pedagoger går in i barninitierad lek. Detta undersöktes med hjälp av de teoretiska begreppen som om, som är, agency, metakommunikation och alteritet. LÄS MER

  4. 4. Legitimerade psykoterapeuters perspektiv på den avslutande processen i psykodynamisk psykoterapi med unga vuxna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal Bräcke högskola/S:t Lukas utbildningsinstitut

    Författare :Johansson Marie; [2021]
    Nyckelord :Psychotherapy endings; Termination; Psychodynamic psychotherapy; Young adults; Psykoterapi avslut; Avslut; Psykodynamisk psykoterapi; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Inledning: Avslut kan väcka olika känslor. Unga vuxna ska lämna barndomen och tonårstiden för att starta sitt eget vuxenliv. Psykisk ohälsa har ökat bland unga, en del söker psykoterapi, men många hoppar av. LÄS MER

  5. 5. Psykoterapeuters erfarenheter av tystnad i psykodynamisk psykoterapi med unga vuxna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal Bräcke högskola/S:t Lukas utbildningsinstitut

    Författare :Maria Wall; [2021]
    Nyckelord :Silence psychotherapy; Silence psychotherapy young adults; Non verbal communication; Psychodynamic psychotherapy; Tystnad psykoterapi; Tystnad psykoterapi unga vuxna; Icke verbal kommunikation; Psykodynamisk psykoterapi;

    Sammanfattning : Inledning: Tystnad finns alltid närvarande i den terapeutiska processen och blir ett utrymme föromedveten kommunikation där latenta budskap kan förmedlas bortom orden. I samtidaforskning har det visat att tystnaden som uppstår hos psykoterapeuten och den unga vuxna kanupplevas som hindrande av den unga vuxna och skulle kunna påverka behandlingsresultatet. LÄS MER