Sökning: "Michael Mitchell"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Michael Mitchell.
1. Governing the "Enough" in a Warming World : The Discourse of Sufficiency from a Climate Governmentality Perspective
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : This thesis deals with the discourse of “sufficiency” as a response to the question of how government should be achieved in times of climate change. Sufficiency implies the critique of the imperative of economic growth and a return to a “sufficient” degree of consumption and partial subsistence in order to reach qualitative well-being. LÄS MER
2. Att testa på för att förstå
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa en ökad förståelse för gatukonstpraktiken, dess problematik samt eventuella brottsförebyggandeåtgärder. I studien används termen gatukonst som ett samlingsnamn för både graffiti och gatukonst. LÄS MER
3. Chinese Foreign Direct Investment in Myanmar: Remarkable Trends and Multilayered Motivations
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Following the national responsibility theory in the school of international society which argues that national interest drives a state’s foreign policy, this thesis first attempts to deconstruct China’s foreign direct investment (FDI) in Myanmar since 2004 by picking apart and manipulating financial data in order to determine the resulting trends and developments. It then analyzes how Myanmar’s abundant natural resources could help alleviate China’s rising energy demands and how Chinese FDI can enhance China’s political security, reduce energy costs, diversify its imports, and mitigate mineral shortages. LÄS MER
4. Övervakning och styrning : En kritisk studie av ICA:s relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : I samband med en ökad konkurrens och ett allt större mediabrus så använder företag sig av nya metoder för att locka konsumenterna till sig och kunna behålla dem. En av dessa metoder är relationsmarknadföring, där företaget på olika sätt försöker skapa en form av relation med kunden med målet att skapa en kundlojalitet. LÄS MER