Sökning: "Michaela Eriksson"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Michaela Eriksson.
1. "Lärare har idag frihet att själva välja läromedel..." : En kvantitativ enkätundersökning om lågstadielärares användning av läromedel och eventuella ramfaktorer som begränsar valet av läromedel i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att presentera hur användningen av läromedel i matematikundervisningen ser ut på lågstadiet samt i vilken utsträckning det finns faktorer som begränsar valet av läromedel i matematikundervisningen utifrån ett lärarperspektiv. Detta gjordes med en kvantitativ ansats där insamlingsmetoden var webbenkät. LÄS MER
2. FÖRÄLDRARNAS UPPLEVELSER AV FAMILJECENTRERAD BARNCANCERVÅRD Litteraturöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : barn drabbas av cancer påverkas inte bara barnet utan hela familjen. För att kunna hjälpa familjer på bästa sätt är det viktigt att som vårdpersonal lära känna hela familjen, hur de kommunicerar, vad de redan vet om sjukdomen, vad de har för stöd att tillgå samt vad de har för behov. LÄS MER
3. Går det trögt att flytta klassrummet ut i naturen? : En kvantitativ enkätundersökning om lärares användning av utomhuspedagogik i lågstadiet och eventuella ramfaktorer som begränsar användningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
4. Vacare : För en hållbar akutbemanning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : During the current pandemic, emergency medical services (EMS) are needed more than ever, and for people to receive the care they need, all resources must be in place for the workload to be sustainable. Paramedics treat sick patients on a daily basis, which increases the risk of becoming infected. LÄS MER
5. HÖGLÄSNING I FÖRSKOLAN : en kvalitativ studie av förskollärares erfarenheter om högläsningens betydelse, möjligheter och hinder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med vår studie var att ta reda på hur förskollärarna ser på högläsningens betydelse samt deras erfarenheter kring högläsning. Vi ville även undersöka vilka möjligheter och hinder som kan finnas för att skapa lärorika lässituationer i förskolan kring högläsningssituationerna. LÄS MER