Sökning: "Michelle Borg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Michelle Borg.

  1. 1. Utveckling av bioinformatiska analysflöden för helgenomsekvenserade bakterieisolat i Python

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Ellen Siggstedt; Sara Lindberg; Johan Borg; Shuai Shao; Michelle Renee Pap; Samuel Zargani; [2021]
    Nyckelord :analysflöde; Python; bakterieisolat; bakterier; typning; klustring; R; STEC; Campylobacter; Listeria monocytogenes;

    Sammanfattning : This study investigates the analyses and clustering of Campylobacter spp., Listeria monocytogenes and Shiga toxin-producing Escherichia coli (STEC) at Livsmedelsverket. Livsmedelsverket is a control authority in Sweden. LÄS MER

  2. 2. The learning and teaching of English : A field based study at Phaung Daw Oo Monastic High School, Mandalay

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Alexander Larsson; Michelle Borg; [2016]
    Nyckelord :Teaching; English; communicative; skills; strategies; learners; pedagogy; teachers; language; education; motivation.;

    Sammanfattning : Abstract This essay reports on a Minor field study carried out at Phaung Daw Oo Monastic Educational High School in Mandalay, Myanmar. The aim was to carry out a three-stage analysis of the learning and teaching of English whilst in the institution. Firstly, the general needs of PDO were identified and field notes were taken. LÄS MER

  3. 3. Historielärare i början av sin yrkeskarriär : En kvalitativ studie om hur lärare i början av sin yrkeskarriär tolkar och undervisar om begreppet historiemedvetande.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Borg Michelle; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur lärare i början av sin yrkeskarriär tolkar begreppet historiemedvetande samt hur man aktiverar och utvecklar ett historiemedvetande hos elever. Historiemedvetande är ett av de centrala begrepp som dagens historieundervisning skall uppnå. LÄS MER