Sökning: "Michelle Johnsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Michelle Johnsson.

  1. 1. Det är alltid någonting annat som jag känner att jag liksom hellre gör : En kvalitativ studie angående elevers attityder till litteratur i svenskämnet på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Michelle Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Literature; reading; teaching literature; upper secondary school; Sweden; Litteratur; litteraturläsning; litteraturundervisning; gymnasieskola; Sverige;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka svenska gymnasieelevers attityder till litteratur i svenskämnet på gymnasiet samt hur elever tycker att litteraturundervisningen bör gå till. Resultatet visar att eleverna har en positiv attityd till litteratur och litteraturläsning generellt men att den läsning som sker i skolan uppfattas som tråkig och ett måste. LÄS MER

  2. 2. Ugh, do we have to? : An experimental study investigating students' attitudes towards English and their results in a reading comprehension test

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Michelle Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Reading comprehension; EFL; ESL; upper secondary school; Sweden;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate 1) students’ attitudes towards English, 2) students’ attitudes towards reading in English and 3) if there is a correlation between students’ attitudes and their results in a reading comprehension test. In total, 39 students from three different classes volunteered for this study. LÄS MER

  3. 3. Hur främjas innovationsförmåga? : En jämförande studie som undersöker likheter och skillnader mellan ledar- och medarbetarperspektivet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Liljestrand; Michelle Johnsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra hur innovationsförmågan främjas i ett stort globalt företag utifrån ett ledarskapsperspektiv och ett medarbetarperspektiv. Metod: Studien är en jämförande studie som tillämpar kvalitativ metod med en induktiv ansats. Den empiriska insamlingen genomfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER