Sökning: "Michelle Rydback"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Michelle Rydback.

  1. 1. Hur företag hanterar eCRM via sociala medier beroende på företagsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Issa; Din Jahic; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM · electronic Customer Relationship Management eCRM · Social media · Social Media Marketing Strategy · Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Title: How companies handle eCRM via social media depending on company size Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Din Jahic & Robin Issa Supervisor: Michelle Rydback Date: 2022 - May 25th Aim: The aim is to increase understanding of how companies handle e-customer relationship management (eCRM) via social media, and to investigate whether size affects companies' strategies. Method: In this essay, a qualitative research approach is applied where the empirical material is collected through a multiple-case study. LÄS MER

  2. 2. Relationen mellan brand awareness och eWOM i förhållande till tillit

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Jonsson; Gabriel-Johan Saliba; [2019]
    Nyckelord :eWOM; trust; brand awareness; WOM; credibility; anonymity.; eWOM; tillit; brand awareness; WOM; trovärdighet; anonymitet.;

    Sammanfattning : Titel: Relationen mellan brand awareness och eWOM i förhållande till tillit Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Jonsson och Gabriel-Johan Saliba Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: Juni 2019 Syfte: Syftet med studien är att undersöka om relationen mellan trovärdigheten av eWOM och tillit är starkare än relationen mellan brand awareness och tillit.  Metod: I denna studie har vi använt en kvantitativ metod och en webbaserad enkätundersökning för att bekräfta eller förkasta våra fyra hypoteser. LÄS MER

  3. 3. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER

  4. 4. Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? : En studie inom B2B-marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Sjölander; Matilda Östling; [2019]
    Nyckelord :tillit; förhandlingar; B2B; integrativ förhandling; distributiv förhandling;

    Sammanfattning : Titel: Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Isabelle Sjölander och Matilda Östling Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: 2019 – juni Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur tillit skapas och utvecklas i en förhandlingsprocess inom B2B-marknaden.. LÄS MER

  5. 5. Service Marketing in Cross-Cultural Envirorment : the Case of the Philippines

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Michelle Rydback; [2011]
    Nyckelord :Gamma Knife; Philippines; Service; Network; Trust; Standardization; Adaptaion; Culture;

    Sammanfattning : The aim of this research is to analyse how adaptation / standardisation, trust and network development counter the challenges created by intangibility and heterogeneity of service in the case of Philippine Gamma Knife Incorporated. This research used qualitative data that were gathered through unstructured interviews, direct observation and documents. LÄS MER