Sökning: "Michelle Sjödal"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Michelle Sjödal.

  1. 1. Sinnesupplevelse & Sinnesmarknadsföring : En fallstudie av spaanläggningen Yasuragi

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Gabriella Winther; Michelle Sjödal; [2014]
    Nyckelord :sensory marketing; sensory experience; yasuragi; marketing; senses; consumption; experience; unique selling proposition; sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelse; yasuragi; marknadsföring; sinnena; konsumtion; upplevelse; unique selling proposition;

    Sammanfattning : Stärkta kundrelationer är viktigt för ett företags lönsamhet och när individuella upplevelser efterfrågas i allt större utsträckning behöver företag utveckla och differentiera sig genom Unique Selling Proposition. Allt mer forskning tyder på att utnyttjandet av de fem sinnena i företagets verksamhet samt marknadsföring kan vara nyckeln till differentiering. LÄS MER