Sökning: "Microenterprises"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Microenterprises.
1. Digitalisering av besöksnäringens mikroföretag i Norrbottens glesbygder
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Med teknologins utveckling och framsteg har det blivit en utmaning för verksamheter att intehalka efter i den digitala utvecklingen. Digitalisering har potential att öka effektivitet, sänkakostnader och öka ekonomisk tillväxt inom verksamheter, vilket i sin tur leder till ökadkonkurrenskraft. LÄS MER
2. Investigating Uppsala Regional Alternative Food Networks - an explorative case study on Farmer-to-Wholesale Food Hubs
Master-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : The sustainability crisis that conventional food systems are suffering worldwide has recently led Sweden and Uppsala County to publish reports on new food strategies. Solutions for the problems need collaborative efforts from a multiplicity of actors. LÄS MER
3. Casually Connecting with Customers : A study on how B2B microenterprises use customer data from social media in order to increase sales
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study is using an inductive explorative approach to investigate how micro-enterprises within the marketing consulting industry collect and use data for the purpose of increasing sales. A micro-enterprise is considered to be a company that employs no more than 10 people and/or whose annual turnover is no more than 2 million EUR. LÄS MER
4. Shared Smartphones – a Tool for Power or Empowerment? : A qualitative study about female microenterprises in Ghana
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Aim – The paper aims to acknowledge female microentrepreneurs' situation, using a feminist perspective, by identifying affecting aspects and factors when relying on borrowing a smartphone in order to run their business. Further, the study will have the United Nations Sustainable Development Goals number 8. LÄS MER
5. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER