Sökning: "Microenterprises"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Microenterprises.

  1. 1. Digitalisering av besöksnäringens mikroföretag i Norrbottens glesbygder

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Mattias Höjsten; Petter Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Hospitality industry; Digitalization; Digital maturity; Rural areas; Microenterprises; Norrland; Besöksnäringen; Digitalisering; Digital mognad; Glesbygden; Mikroföretag; Norrland;

    Sammanfattning : Med teknologins utveckling och framsteg har det blivit en utmaning för verksamheter att intehalka efter i den digitala utvecklingen. Digitalisering har potential att öka effektivitet, sänkakostnader och öka ekonomisk tillväxt inom verksamheter, vilket i sin tur leder till ökadkonkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Investigating Uppsala Regional Alternative Food Networks - an explorative case study on Farmer-to-Wholesale Food Hubs

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Veronica Chifamba; Daniel Petri Cortés; [2022]
    Nyckelord :Alternative Food Networks; ; Local Food Systems; Regional Food Hub; Swedish Food Strategy; Ät UPPsala Län; Small-scale Farmers; Microenterprises; Wholesale; Food Service; Retail;

    Sammanfattning : The sustainability crisis that conventional food systems are suffering worldwide has recently led Sweden and Uppsala County to publish reports on new food strategies. Solutions for the problems need collaborative efforts from a multiplicity of actors. LÄS MER

  3. 3. Casually Connecting with Customers : A study on how B2B microenterprises use customer data from social media in order to increase sales

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Robertsson; Anne Carlsson; Sanne Pedersen; [2021]
    Nyckelord :social selling; relationship; trust; customer data; data collection; data utilization;

    Sammanfattning : This study is using an inductive explorative approach to investigate how micro-enterprises within the marketing consulting industry collect and use data for the purpose of increasing sales. A micro-enterprise is considered to be a company that employs no more than 10 people and/or whose annual turnover is no more than 2 million EUR. LÄS MER

  4. 4. Shared Smartphones – a Tool for Power or Empowerment? : A qualitative study about female microenterprises in Ghana

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Siri Klintberg; Sevana Melkon; [2020]
    Nyckelord :Female microenterprises; Smartphones; Digital Divide; Feminist Standpoint; Social relations;

    Sammanfattning : Aim – The paper aims to acknowledge female microentrepreneurs' situation, using a feminist perspective, by identifying affecting aspects and factors when relying on borrowing a smartphone in order to run their business. Further, the study will have the United Nations Sustainable Development Goals number 8. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alma Nezirevic; Sandra Zeilon; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media; microenterprise; tourism; Digital marknadsföring; sociala medier; mikroföretag; turism;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER