Sökning: "Microsoft Dynamics CRM"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Microsoft Dynamics CRM.

  1. 1. Standardiserad lösningsprototyp vid implementation av Microsoft Dynamics CRM

    M1-uppsats, KTH/Hälso- och systemvetenskap; KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Mathias Westman; Sara Larsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; Dynamics; CRM; Dynamics;

    Sammanfattning : I arbetet att tillfredsställa kunders behov och stärka relationerna mellan köpare och säljare så använder sig företag av affärsfilosofin Customer Relationship Management (CRM). Stora CRM satsningar görs inom företag och flera olika CRM leverantörer ger stöd åt verksamheterna i form av CRM-system. LÄS MER

  2. 2. Development of a cloud service and a mobile client that visualizes business data stored in Microsoft Dynamics CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jeton Mustini; [2015]
    Nyckelord :Dynamics CRM; Beslutstödssystem;

    Sammanfattning : In this master thesis a prototype application is developed to help decision makers analyze data and present it so that decision makers can make business decisions more easily. The application consists of a client application, a cloud service, and a Microsoft Dynamics CRM system. LÄS MER

  3. 3. A proposed Framework for CRM On-Demand System Evaluation : Evaluation Salesforce.com CRM and Microsoft Dynamics Online

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Can Özcanli; [2012]
    Nyckelord :CRM on-demand system evaluation framework; CRM on-demand systems; CRM; CRM and SaaS; CRM on-demand; SME;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management has been an integral part of the enterprise since two decades. Today, enterprises that focus on customer satisfaction need to manage their relationships with their customers effectively. This demand has allowed software vendors to create CRM solutions. LÄS MER

  4. 4. Customer Relationship Management : en studie om CRM-system ur ett traditionellt samt molnbaserat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Swahn; [2010]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; relationsmarknadsföring; kundrelation; kundvärde; kundvård; kundhantering; kommunikation; molntjänst; Microsoft Dynamics CRM;

    Sammanfattning : CRM-system har visat sig vara ett allt mer vanligt och effektivt marknadsföringsverktyg. Ett CRM-system hjälper ett företag att strukturera samtliga kunder samt information om kunderna på ett ställe. Målet med ett CRM-system är att förstå kundens behov och dess värde för företaget. LÄS MER

  5. 5. Produktkvalitet som drivkraft för kundnöjdhet : Kund- och partnererfarenheter gällande Microsofts CRM-system - Microsoft Dynamics CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Zandra Cedén; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : What is customer satisfaction and when does it occur? Microsoft’s customers and partners state that product quality is the strongest driver for customer satisfaction. To be able to increase customer satisfaction Microsoft must know how their partners and customers define product quality. LÄS MER