Sökning: "Microtargeting"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Microtargeting.

  1. 1. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christopher Klee; [2021]
    Nyckelord :programmatic advertising; personalization; ethics; digital marketing; artificial intelligence; big data; privacy; filter bubble; diversity of opinion; automation; real-time bidding; machine learning.;

    Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER

  2. 2. Desinformation, datarättigheter och demokrati : En studie om hur Cambridge Analytica missbrukade microtargeting-taktiker i politiskt syfte genom att propagera desinformation för att påverka demokratiska val.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ellinor Strand; [2020]
    Nyckelord :desinformation; demokrati; big tech; cambrige analytica;

    Sammanfattning : In modern societies media have a central role as it is through the media that citizens in particular have access to information about their society. Information about society is crucial for citizens to be able to make thoughtful decisions in a democratic spirit. LÄS MER

  3. 3. Political Microtargeting: A Mixed Method Study in a Multi-Party System

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sebastian Agnvall; Tibor Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Mixed methods; Survey; Interview; Microtargeting; Political Microtargeting; Issues; Benefits; Applicability; Political system; Data Gathering; Legal frameworks; Data-Driven predictions; Swedish setting; Filter bubbles; Business and Economics; Social Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study investigates political microtargeting in a multi-party context, more specifically, in a Swedish setting. By utilizing a mixed-method approach, the objective of the study is twofold. LÄS MER

  4. 4. Förhoppningar och rädslor som politiskt kommunikationsverktyg : En experimentell studie av skräddarsydd politisk kommunikation i sociala medier och dess roll för svenska förstagångsväljares politiska engagemang.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Markus Linhardt; Moa Nachtweij; [2020]
    Nyckelord :microtargeting; politisk kommunikation; sociala medier; demokrati; experiment; micro targeting;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har förutsättningarna för politisk kommunikation förändrats. Vidare möjliggör den kraftigt ökade internetanvändningen för nya digitala verktyg. LÄS MER