Sökning: "Middagsfrid"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Middagsfrid.

  1. 1. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cristoffer Solhall; Erik Bergström; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; e-handel; mathandel; matkasse;

    Sammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER

  2. 2. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER

  3. 3. Middagsfrid Vs. Linas Matkasse : betydelsen av hur ett varumärke förmedlas

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Malin Nordling; Evelina Sellén; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Marketing; Positioning; Brand; Brand Awareness; Brand Equity; Marknadsföring; Positionering; Varumärke; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate why Linas Matkasse has greater success in terms of market share than Middagsfrid despite the similarities of their concepts. The study will also examine potential and existing customers' image of the brands and corporate brand awareness. LÄS MER

  4. 4. Sociala verktyg på en digital marknadsplats : Ett ramverk för användning av sociala medier i marknadsförings- och PR-syfte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Gustav Angerbjörn; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Digital media in general and social media in particular are becoming more and more important to businesses across the globe. It is an effective way to reach out to consumers and establish a good relationship with existing customers. Most companies today use digital media in order to market themselves and to establish good public relations. LÄS MER