Sökning: "Mikael Göransson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Mikael Göransson.
1. Det kommunikativa kontoret : En kvalitativ studie om aktivitetsbaserade kontors påverkan på intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title The communicative office – A study of the effects that Activity based offices has on internal communication. Authors Carl Varli, Jonas Eklund and Petter Göransson Course Business administration III – Organization – Bachelor’ thesis Tutor Olle Duhlin Examiner Mikael Lundgren Background The prime focus of activity based office designs are the though of choosing your workplace along with your work task, instead of the other way around. LÄS MER
2. Analys av energikartläggningar och framställning av metodik för Dalkia AB
Master-uppsats, Energisystem; Tekniska högskolanSammanfattning : Under det senaste decenniet har medvetenheten kring energianvändning ökat i Sverige, framför allt inom industrisektorn. Detta är sannolikt orsakat av ständigt ökande energipriser, ökad beskattning, hårdare regelverk samt ett fokus på negativa miljöfaktorer i samband med energianvändning. LÄS MER
3. Barns beskrivning av energi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna handlar om vilka ord och begrepp elever använder när de beskriver naturvetenskapliga fenomen eller händelser. Genom att visa eleverna olika experiment som de fått förklara så har jag undersökt hur eller om de använder naturvetenskapliga ord. Mitt resultat pekar på att elever vill förklara, men orden räcker inte till. LÄS MER
4. Ingredient branding : In high involvement and high cost product categories
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Ingredient branding implies that a company incorporates an additional brand into their product in order to increase consumer awareness. This has been proven to be successful in certain product categories such as computers and food. LÄS MER
5. Ingredient Branding : In high involvement and high cost product categories
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Ingredient branding implies that a company incorporates an additional brand into their product in order to increase consumer awareness. This has been proven to be successful in certain product categories such as computers and food. LÄS MER