Sökning: "Mikael Nöjd"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Mikael Nöjd.

  1. 1. Klagomålshantering : Hur kan butiker arbeta för att skapa en positiv effekt av klagomålshantering för att öka kundlojalitet inom svensk detaljhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mikael Ekman; Tony Karlsson; Alexander Liljenberg; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste årtiondena har det blivit väldigt viktigt för butikerna att på ett konkurrenskraftigt sätt ta fler av de marknadsandelar som finns tillgängliga. I form av bättre sortiment, priser, men framförallt bättre service, skapar butiker i dagens detaljisthandel en större konkurrens av en högre köpupplevelse för kunden. LÄS MER

  2. 2. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ernerudh; Karin Piirimets; [2006]
    Nyckelord :Kundlönsamhet; trångsektion; täckningsbidrag; bidragskalkylering; lönsamhetsmodell; kundstatusmatris;

    Sammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER