Sökning: "Mikaela Ahlin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mikaela Ahlin.

  1. 1. Under construction : En kvalitativ studie om färdigt och ofärdigt i slöjdämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Mikaela Ahlin; [2020]
    Nyckelord :Sloyd; sloyd object; process; finished; unfinished; Slöjdämnet; slöjdföremål; process; färdigt; ofärdigt;

    Sammanfattning : Kan resan någonsin vara målet eller är det alltid slutdestinationen som är målet?Studien Under construction undersöker hur slöjdämnet förhåller sig till färdigt och ofärdigt. Med bakgrund i vad jag uppfattar som kursplanens otydlighet gällande möjlighet att bedöma ofärdiga arbeten tycks det finnas stor oenighet bland lärare kring hur slöjdämnet ska ta sig an ofärdiga slöjdföremål. LÄS MER

  2. 2. Påverkas LDL-kolesterol av ett högt intag av hårdost? En systematisk översiktsartikel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Rebecca Ahlin; Mikaela Sjöholm; [2016-06-15]
    Nyckelord :Ost; LDL; Kolesterol; Cheese; Cholesterol;

    Sammanfattning : Titel: Påverkas LDL-kolesterol av ett högt intag av hårdost? – En systematisk översiktsartikel Författare: Rebecca Ahlin och Mikaela Sjöholm Handledare: Frode Slinde Examinator: Anna Winkvist Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2016-05-26 Bakgrund: Ost är en av våra främsta källor till kalcium och ger oss också andra vitaminer och mineraler. Ost är också en stor källa till mättat fett och bidrar med mycket energi. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers bemötande av utagerande barn i förskolan : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Therese Ahlin; Mikaela Alm; [2016]
    Nyckelord :Utagerande barn; bemötande; tidiga insatser; miljö; specialpedagogik; förskola.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur pedagogerna säger sig bemöta barn med utagerande beteende. Studien utgår från tre frågeställningar som behandlar vilka metoder och förhållningssätt som pedagogerna säger sig använda i mötet med utagerande barn. LÄS MER