Sökning: "Mikaela Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Mikaela Branding.

  1. 1. Branding in Startups - A Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Mattson; Marcus Persson; [2021-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Intern employer branding i revisionsföretag : En kvalitativ flerfallsstudie om hur Big Four företagen kan minska sin personalomsättning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Carl Öberg; Mikaela Carlsson; [2020]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; internal employer branding; employee turnover; audit firms; employer brand; employer branding; intern employer branding; personalomsättning; revisionsföretag;

    Sammanfattning : Att lyckas behålla anställda har blivit en alltmer vanlig fråga för arbetsgivare i och med en förändrad arbetsmarknad med hög konkurrens, och en för hög omsättning av personal kan få stora konsekvenser för ett företag. En bransch som länge präglats av hög personalomsättning är revisionsbranschen, och trots att tidigare studier har gjorts för att hitta anledningar till detta är det fortfarande ett omtalat problem, och revisionsbyråerna arbetar ständigt med att få sina anställda att stanna kvar på företagen, inte minst Big Four företagen. LÄS MER

  3. 3. Electricity network tariff targeting EV chargers : A socio-economic analysis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikael Gyllenswärd; Mikaela Jerresand; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The upcoming expansion of electric vehicles (EV) will bring an increase in charging infrastructure as well as other challenges for the local network operators (LNO). Higher power peaks could overburden the electricity grid resulting in large investments from the LNO to meet the increased demand on the grid. LÄS MER

  4. 4. Last night in Sweden : En kvantitativ innehållsanalys om Sverigebilden i polariserade amerikanska onlinemedier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Lauri; Fredrik Erlandsson; [2020]
    Nyckelord :Sverigebilden; Nation branding; Nation Images; gestaltning; USA.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose with this study is to examine the view of Sweden in, polarized, american online medias. We are interested in the way in which Sweden is framed by the media and what underlying factors there are for the frame. LÄS MER

  5. 5. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Mikaela Hermansdotter; Jesper Cederlind; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media; opinion leaders; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; advertising children; Influencer marketing; social media; opinionsledare; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; reklam barn;

    Sammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER