Sökning: "Mikaela Eckerbom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mikaela Eckerbom.

  1. 1. How to create value through strategic product sample promotions : A L'Oréal case study

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Jedenmark; Mikaela Eckerbom; [2012]
    Nyckelord :Keywords:! Marketing promotion tools; Product sample promotions; Swedish beauty industry; Value creation; Targeted product samples;

    Sammanfattning : The Swedish beauty industry face challenges with product samples as a promotion technique. The lack of a defined strategy results in a random distribution, which leads to weak ROI. However, product samples could be used proactively as a strategic marketing tool creating long-term brand value. LÄS MER

  2. 2. Aktieägarnas betydelse- En studie av ersättningssystemens utformning i noterade bolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nordlander; Mikaela Murray; Linnea Håkansson; Charlotte Eckerbom; [2009]
    Nyckelord :Ägarkoncentration; ägartyp; monetära ersättningssystem; verkställande direktör; agentteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur ägarinflytande, i form av ägarkoncentration och ägartyp i ett företag, påverkar det monetära ersättningssystemets utformning till företagets verkställande direktör i svenska noterade bolag. Detta har skett genom en kvantitativ studie, där sekundära källor i form av årsredovisningar har studerats. LÄS MER

  3. 3. Ett företags internationaliseringsprocess : - i ett land kulturellt skilt från dess hemmamarknad

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Karin Karlsson; Mikaela Eckerbom; Emelie Storsten; [2008]
    Nyckelord :Internationaliseringsprocesser; Uppsalamodellen; etableringskedjan; psykiskt avstånd; personliga nätverk; guanxi.;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of the study is to describe the internationalization process of one firm when in a country culturally diverse from the firm’s original market. Methodology/approach: The study is a single case study which examines one firm’s internationalization process when entering the Chinese market. LÄS MER