Sökning: "Mikaela Gustavsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Mikaela Gustavsson.
1. Greppa tillsammans : En kvalitativ studie om betydelsen om hur lärare arbetar med att undervisa och befästa matematiska begrepp i årskurs 1–3
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ur ett lärarperspektiv, fördjupa kunskapen om hur lärare beskriver att de arbetar med och kartlägger matematiska begrepp i matematikundervisningen i årskurs 1–3. Studien utgår ifrån ett lärarperspektiv. LÄS MER
2. En gripbar verklighet : En kvalitativ studie om lärares syn på hur konkret material bidrar till hur elever lär sig matematik i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om lärares syn på hur konkret material bidrar till hur elever lär sig matematik i årskurs 1–3. Studien baseras på kvalitativa semistrukturerade intervjuer och stöttas av ett pragmatiskt perspektiv. LÄS MER
3. Ungdomars tankar kring vegetariska livsmedel : Fokusgruppsintervjuer med elever i årskurs 9
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Tidigt i livet socialiseras barn in i tankar och normer kring mat och måltider och dess betydelse för hälsan, dessa följer med dem under hela livet. Köttproduktionen i Sverige har negativ påverkan på miljön och vår köttkonsumtion har ökat med 40% sedan 90-talet. LÄS MER
4. "Är alla inkluderade för att alla får vara med?" : En kvalitativ studie om hur inkludering definieras och hur det påverkar verksamheten.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : ”Är alla inkluderade för att alla får vara med?” – En kvalitativ studie om hur inkludering definieras och hur det påverkar verksamheten. Inkludering förklaras som ett begrepp där det finns en stor variation i hur begreppet definieras. LÄS MER
5. Förskollärares språkutvecklande arbete : - En studie om hur förskollärare arbetar för att främja flerspråkiga barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Flerspråkighet och språkutveckling är två centrala och viktiga områden i förskolans vardag. Syftet med den här studien var att undersöka hur förskollärare arbetar för att främja flerspråkiga barns språkutveckling. LÄS MER