Sökning: "Mikaela Löfgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mikaela Löfgren.

  1. 1. Hjälper eller stjälper det : En vetenskaplig essä om relationen mellan lärare och elev, och den omtalande superkraften adhd.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mikaela Löfgren; [2020]
    Nyckelord :Adhd; relationships; understanding; methods; practical knowledge; quiet knowledge; Adhd; relationer; förståelse; metoder; praktisk kunskap; tyst kunskap;

    Sammanfattning : In this scientific essay I reflect on the relationship that emerges between teacher and student. It is also about the well known superpower that is called adhd and how my own adhd is beeing expressed and manifested throughout my work as a teacher. LÄS MER

  2. 2. Från snabbfotade glada amatörer till mindre smidiga proffs- En studie om Experians uppköp av Marknadsanalys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lina Montanari; Mikaela Tamm; Anna Löfgren; [2009]
    Nyckelord :ledarskap; små och stora organisationer; uppköp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The puspose with our essay is to investigate how an acquisition can affect leadership. We want to specialize us by analysing how a leadership and the employees in a smaller company can be affected by an acquisition by a larger organization. LÄS MER

  3. 3. Det var en gång... En studie om episodisk storytelling- ett marknadsföringsverktyg som väcker känslor och berör-

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Mikaela Tamm; Christian Colfach; Anna Löfgren; [2009]
    Nyckelord :episodisk storytelling; identitet; varumärke; konsumtion; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det saknas en kritisk inställning till storytelling i den litteratur som existerar både för corporate storytelling och storytelling inom extern marknadsföring. Det mesta av den information som finns att tillgå har en positiv och okritisk inställning till storytelling och tar inte hänsyn till speciella omständigheter såsom i vilket syfte man använder det samt hur det påverkar försäljningen av de produkter som marknadsförs. LÄS MER